چرا راندمان کاری در محیط اداری کم است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روشهای افزایش سئو سایت و آدرس seo24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 34
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 99
:: بازدید سال : 261
:: بازدید کلی : 9201

RSS

Powered By
loxblog.Com

چرا راندمان کاری در محیط اداری کم است؟
پنج شنبه 17 فروردين 1396 ساعت 12:45 | بازدید : 836 | نوشته ‌شده به دست رضا کریم زاده | ( نظرات )

جیسون فراید کیست؟

jason-friedاو کسی است که شرکت ۳۷Signals را تاسیس کرده است و تا به حال چندین برنامه محبوب برای کار تیمی و همکاری بین اعضای یک پروژه طراحی کرده است که مطرح‌ترین آنها Basecamp است. او باور دارد که ما وقتی سر کار می‌رویم، در واقع “یک روز کاری را از دست می‌دهیم و در ازایش، لحظه‌های کاری گیرمان می‌آید.” البته، او فقط به وضعیت موجود انتقاد نمی‌کند و راهکارهای برای بهبود راندمان کاری در شرکت‌ها هم ارائه می‌دهد.

سخنرانی جیسون فراید در تد تاک

دیگر وقتش رسیده که به سراغ سخنرانی او در تد تاک برویم و پای حرف‌هایش بنشینیم. او در طی سخنرانی خود عوامل کاهش راندمان در محیط‌های کاری و راهکارهای جالبی برای رفع این عوامل را به ما ارائه می‌دهد. در ادامه مطلب نیز می‌توانید نکات ارائه شده در این سخنرانی را به صورت خلاصه بخوانید. همچنین فراموش نکنید تا نظر خود در مورد حرف‌های او را با ما در میان بگذارید.

دو عاملی که راندمان کاری را در محیط کاری کم می‌کنند

وقفه ایجاد شدن در کار می‌تواند باعث شود که ما راندمان کاری ما کاهش پیدا کند. درست مثل خواب. در خواب هم، ما باید چند مرحله را طی کنیم تا به معنی واقعی کلمه استراحت کرده باشیم و اگر در این مراحل وقفه ایجاد شود، مثلاً به دلیلی از خواب بپریم، تمام این مراحل باید از ابتدا طی شود. این دقیقاً همان دلیلی است که گاهی احساس می‌کنید خواب راحتی نداشتید.

همانطور که جیسون فراید توضیح می‌دهد، دو عامل وجود دارد که می‌توانند در کار ما وقفه ایجاد کنند و بازدهی ما در محیط کار را کاهش دهد:

  1. مدیران: کار مدیریت شامل کنترل داشتن بر کارمندان و نوع فعالیت آنهاست. اما از آنجایی که مدیرها به طور مداوم در کار کارمندان خود وقفه ایجاد می‌کنند تا وظایف آنها را مشخص کنند و در مورد مسائل مختلف با آنها صحبت کنند، در نهایت راندمان کار پایین می‌آید.
  2. جلسات: اینکه کارمندان باید در جلسه‌ای حضور پیدا کنند که واقعاً آنقدر هم بازدهی ندارد و در نهایت چند نفر بیشتر در آن صحبت نمی‌کنند، نه تنها فایده ندارد، که به ضرر شرکت نیز هست و همه‌چیز را آهسته‌تر می‌کند.
حتما بخوانید:  نگاهی کوتاه به 101 روش و استراتژی بازاریابی که حتماً باید بشناسید

آیا واقعاً دورکاری به ضرر یک کسب و کار است؟

بسیاری از مدیران بر این عقیده‌اند که وقتی کارمندان به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، داشتن کنترل بروی آنها چندان کار راحتی نیست و نمی‌توان مطمئن بود که آنها کارها را به درستی انجام دهند. دلیلش هم ساده است: حتی اگر آنها واقعاً به کار متعهد باشند، همچنان عوامل مزاحم بسیاری وجود دارند که اجازه این کار را به آنها نمی‌دهند. از جمله آنها می‌توان به تلویزیون، خانواده، گوشی موبایل، شبکه‌های اجتماعی و … اشاره کرد. اما جیسون فراید به ما توضیح می‌دهد که چرا واقعاً اینطور نیست: در محیط‌های دیگر، عوامل مزاحم را می‌توان انتخاب کرد. یعنی ما می‌توانیم انتخاب کنیم که تلویزیون تماشا کنیم یا کارمان را ادامه دهیم. اما در محیط کار، عواملی که وقفه ایجاد می‌کنند، به نوعی اجباری هستند.پس دورکاری لزوماً چیز بدی نیست و راندمان کاری را کم نمی‌کند.

حتما بخوانید:  بازاریابی چیست؟ تعریف مارکتینگ از نگاه 15 متخصص

سه راهکار برای افزایش بازده در محیط کاری

اما در هر صورت، ما که قصد نداریم کار را به طور کلی به صورت دورکاری انجام دهیم. پس باید راهکارهایی پیدا کنیم که مسائل را در محیط کار کمی تسهیل بخشیم. در ادامه سه راهکار فراید را برای شما می‌آوریم:

  1. چهارشنبه‌ها صحبت ممنوع: روزهایی انتخاب کنید که در آنها کسی حق حرف زدن نداشته باشید. مطمئناً خود شما هم از میزان بالا رفتن راندمان کار شگفت‌زده خواهید شد.
  2. استفاده از ابزارهای ارتباطی: مکالمه رو در رو را تا جای ممکن کاهش دهید و به جایش از ابزارهای ارتباطی مثل CRM، ایمیل یا حتی نرم‌افزارهای آنلاین کار تیمی برای حفظ ارتباط اعضای خود استفاده کنید. درست است که این نوع ارتباط هم همچنان وقت کارمندان را می‌گیرد، اما دیگر وقفه به صورت اجباری نیست و کارمندان می‌توانند در زمان آزاد خود این پیام‌ها را بررسی کنند.
  3. ملاقات‌ها را لغو کنید: اگر شما هستید که تصمیم‌گیرنده یک جلسه هستید، به کل آن را لفو کنید. بالاخره تصمیم نهایی به طریقی گرفته خواهد شد. اما ترجیحاً بهتر است از طریق یک جلسه نباشد.
حتما بخوانید:  تناقض انتخاب: گزینه‌های کمتر یعنی تصمیم‌گیری راحت‌تر

سخن نهایی

همانطور که دیدید، آقای فراید واقعاً نظرات جالبی در زمینه افزایش راندمان کاری در محیط کار داشت که مطمئن هستیم می‌تواند به هر کسب و کاری در این زمینه کمک کند. در مطالب بعدی خود، سعی می‌کنیم سیستم‌های مناسبی برای ارتباط بین اعضای تیم (هم سیستم‌های CRM و هم ابزارهای آنلاین کار گروهی) را به شما معرفی کنیم که تا جای ممکن می‌تواند از صحبت‌های رو در رو جلوگیری کند و روند کارها را بسیار روان‌تر کند.

منتظر نظرات شما در مورد صحبت‌های فراید و نظارت او در زمینه راندمان کاری شرکت‌ها هستیم.





:: برچسب‌ها: تبلیغ در گوگل برتینا , تبلیغ در گوگل فارسی , تبلیغ در گوگل ادوردز , تبلیغ در گوگل ارزان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: